Artstore.fi markkinapaikasta vastaa Blomgren Finland Oy Ab (Y-tunnus: 3160303-1). Näitä ehtoja sovelletaan 14.3.2023 jälkeen tehtyihin tilauksiin markkinapaikan kautta. Tekemällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä ehtoja.
Verkkokaupassa myydään tuotteita, joiden kuluttajansuojalain mukainen myyjä on Blomgren Finland Oy Ab. Myyjinä voivat lisäksi toimia ulkopuoliset yritykset. Tuotteen myyjä käy ilmi ilmoituksesta.
Voimme muuttaa ehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupassamme. Tutustu ennen tilausta kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.
Tilaaminen verkkokaupasta
Artstore.fi on auki ympäri vuorokauden, ja voit tehdä ostoksia lähes milloin tahansa. Verkkokauppa voidaan kuitenkin sulkea ylläpidon ja huollon ajaksi. Mikäli ostaminen ei ole mahdollista huoltokatkon takia, palaathan ostoksille myöhemmin tai tee tilaus asiakaspalvelumme kautta.
Voit asioida verkkokaupassamme kuluttaja-asiakkaana tai yritysasiakkaana. Tilaukseen soveltuvat ehdot määräytyvät sen mukaan, teetkö tilauksen kuluttaja-asiakkaana vai yritysasiakkaana. Tehdäksesi tilauksen sinun tulee olla vähintään 18-vuotias.
Voit tehdä tilauksen verkkokaupastamme valitsemalla haluamasi tuotteen sekä mahdollisesti ominaisuudet ja yksilölliset toiveet. Tarkasta huolellisesti ennen tuotteen lisäämistä ostoskoriin, että olet tehnyt oikeat valinnat.
Tuotekuvat saattavat poiketa värisävyjen tai muiden ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista. Luonnonmateriaaleissa voi olla yksilöllisiä piirteitä tai kuvioita, jotka poikkeavat tuotekuvista.
Voit viimeistellä tilauksen siirtymällä ostoskoriin, antamalla vaadittavat tiedot, hyväksymällä ehdot ja maksamalla tilauksen kassalla. Tilauksen lopullinen hinta näkyy kassalla. Sitova tilaus syntyy vasta, kun tilaus on maksettu ja olemme toimittaneet tilausvahvistuksen.
Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen, laskutusosoitteen, toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkaiden on annettava yrityksen ja yhteyshenkilön nimi. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen.
Tilauksen voit tehdä kirjautumatta asiakastilille. Ostotapahtuman yhteydessä voit rekisteröidä itsellesi asiakastilin, jolloin uusien tilausten tekeminen ja seuranta on helpompaa.
Voimme lähettää sinulle tilaukseesi liittyvää suoramarkkinointia asiakkuutesi perusteella. Voit koska tahansa kieltää suoramarkkinoinnin. Sähköpostilistaltamme pääsee pois sähköpostin lopussa olevan linkin kautta.
Maksaminen
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron. Arvonlisäveron erottelu näkyy ostoskorissa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä virheelliseen hintaan.
Markkinapaikan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Markkinapaikka toimii vain välittäjänä.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi, mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku – Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa lasku- ja osamaksu
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä.
Alisa Lasku lyhyesti
- Sopii enintään 5000 euron arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen.
- Tarjoaa 30 päivää korotonta maksuaikaa sekä mahdollisuuden maksaa lasku pienemmissä erissä.
- Alisa-laskut toimitetaan kuluttajalle sähköpostitse ja ne ovat nähtävissä myös Alisan mobiilipankissa.
- Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti.
- Turvallinen ja mutkaton vaihtoehto kuluttajalle. Ei sisällä piilokuluja.
- Kauppiaalle maksutapa on riskitön: kauppias saa rahat ostoksen yhteydessä, ja Alisa Pankki hoitaa laskutuksen kuluttajan suuntaan.
Alisa Laskun kustannukset
- Kuluttajalle tulee maksettavaksi Alisa Laskun laskutuslisä 2,90 €.
- Osissa maksaminen edellyttää Alisa Tililuoton avaamisen. Tililuoton kuukausimaksu on 2,90 € ja
vuosikorko 19,90 %. Tililuoton minimilyhennys on kuukaudessa 9,90 €. - Kauppiaalle ei aiheudu lisäkuluja asiakkaan valitessa Alisa Laskun.
Alisa Yrityslasku
Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää.
Alisa Yrityslasku lyhyesti
- Sopii enintään 5000 euron arvoisten verkkokauppaostosten rahoittamiseen.
- Tarjoaa 14–60 päivää korotonta maksuaikaa.
- Turvallinen ja mutkaton vaihtoehto yrityksille. Ei sisällä piilokuluja eikä edellytä erillisten
dokumenttien toimittamista. - Kauppiaalle maksutapa on riskitön: kauppias saa rahat ostoksen yhteydessä, ja Alisa Pankki hoitaa laskutuksen yrityksen suuntaan.
Alisa Yrityslaskun kustannukset
- Yritykselle tulee maksettavaksi Alisa Yrityslaskun laskutuslisä, joka on riippuvainen valitusta
maksuajasta: 14 päivää 9,90 €, 30 päivää 19,90 € ja 60 päivää 29,90 €. - Kauppiaalle ei aiheudu lisäkuluja asiakkaan valitessa Alisa Laskun.
Hyvä tietää Alisa Yrityslaskusta
- Maksutavan käyttö edellyttää suomalaista y-tunnusta ja ostoksen tekijältä suomalaisen pankin
verkkopalvelutunnuksia. - Ostajan osto-oikeus varmistetaan digitaalisesti. Tätä varten suosittelemme, että ostaja käyttää
ostosta tehdessä yrityksen tarjoamia puhelinnumeroita sekä sähköpostiosoitetta. - Luottopäätös perustuu maksukykyä koskevaan kokonaisarvioon.
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Tilausten toimitus
Tuotetiedoissa mainittu myyjä toimittaa tilatut tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on käsitelty ja tarvittavat mukautukset tuotteisiin on tehty.
Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet tilauksen. Onnistuneen maksun jälkeen saat maksuvahvistuksen sähköpostiisi.
Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle tai saaristoon.
Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita. Jos samassa tilauksessa on useita saman myyjän tuotteita, koko tilauksen toimitusaika on sama kuin pisin ilmoitettu toimitusaika saman myyjän tuotteiden osalta. Saman tilauksen eri tuotteet voidaan toimittaa useassa eri lähetyksessä. Tilausten lähettäjänä voi näkyä Artstore.fi tai yhteistyökumppanimme. Huomaa, että markkinapaikalla voi tehdä samanaikaisesti tilauksia useilta eri myyjiltä.
Palautuskäytäntö
Kuluttajana sinulla on lähtökohtaisesti lakisääteinen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta lähettämällä myyjälle peruuttamisilmoituksen. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Yksilöllisesti valmistettujen tai mukautettujen tavaroiden osalta sinulla ei ole kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta. Yksilöllisesti valmistettuja tavaroita ovat esimerkiksi mittatilaustuotteet, omistuskirjoituksen tai kaiverruksen sisältävät tuotteet sekä toivomustesi mukaisesti valmistetut taideteokset.
Yritysasiakkailla ei peruuttamisoikeutta. Sitova tilaus katsotaan syntyneen, kun myyjä on vahvistanut tilauksen.
Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättäminen
Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta tai vastaanottamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta tai vastaanottamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Yritysasiakkaat vastaavat myös sopimusrikkomuksesta aiheutuvasta myyntivoiton menetyksestä.
Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä myyjän varastoon. Vastaanottamattomat toimitukset palautetaan takaisin varastoomme. Voit sopia uuden toimituksen asiakaspalvelumme kautta. Tällaisessa tapauksessa veloitamme ylimääräisestä kuljetuskerrasta aiheutuneet kulut sinulta täysimääräisenä.
Palauttaminen
Peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen myyjä lähettää sinulle ohjeet palautuksen tekemiseen. Vastaat palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista. Palauta tuote mahdollisimman pian peruuttamisilmoituksen tekemisen jälkeen. Tuote on palautettava viimeistään 14 vuorokauden kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.
Pyydä palautuksesta kuitti kuljetusyhtiöltä ja säilytä kuitti osoittaaksesi tehneesi palautuksen määräajassa.
Vastuu tuotteista
Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteiseen vastaavalla tavalla kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu käyttöön.
Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, myyjä vähentää palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa. Yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa.
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus välittömästi tilauksen kuljetuksesta vastanneelle yhtiölle.
Rahojen palautus
Myyjä palauttaa maksamasi suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä samaa maksutapaa käyttäen, millä olet maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.
Rahat palautetaan viivytyksettä 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut takaisin myyjälle.
Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein. Myyjä voi pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes myyjä on saanut tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.
Tietosuoja
Olemme sitoutuneet huolehtimaan henkilötietojesi suojasta sekä antamaan informaatiota ja mahdollisuuden vaikuttaa henkilötietojesi käyttöön.
Käytämme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti.
Käytämme sivullamme evästeitä (cookies), joiden avulla optimoimme palvelua käyttäjäystävällisemmäksi sekä tarjoamme henkilökohtaisempaa markkinointia ja tuotesuosituksia.
Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka sivustomme tallentaa kiintolevyllesi. Voit hallita evästeasetuksia tai poistaa evästeitä selaimesi asetuksista. Sivuston toiminta voi vaatia evästeiden sallimista. Voimme kysyä myös hyväksyntää tiettyjen evästeiden asentamiseen.
Ylivoimainen este
Myyjä tai markkinapaikka ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta.
Ylivoimainen este voi olla sota, kulkutauti, lakko, luonnonmullistus, tietoliikennekatkos, logistiikkahäiriö, sähkönjakelun keskeytyminen, vallankumous, viranomaisen antama kielto tai määräys tai muu näihin verrattavissa oleva seikka tai olosuhteen muutos.
Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.
Virhevastuu
Myyjä vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta. Mikäli virhe ei ole helposti korjattavissa, vaihdamme tuotteen uuteen. Et ole vastuussa virheen korjauksen tai vaihtamisen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta tai vaihtamisesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta.
Virhevastuu koskee tuotteessa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta.
Kuluttajat voivat tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.
Yritysasiakkaiden on tarkastettava tilaus heti toimituksen jälkeen ja reklamoitava virheestä 7 vuorokauden sisällä.
Vastuunrajoitus
Myyjä tai markkinapaikka ei vastaa tuotteiden viivästyksestä tai virheestä johtuvista välillisistä vahingoista tai muista kuluista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Yritysasiakkaiden osalta tuotevirhevastuumme rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.
Ilmoitusten järjestys
Ilmoitukset lajitellaan näkyväksi eri tuotekategorioihin. Ilmoitusten järjestykseen vaikuttavat aakkosjärjestys, hinta, tilausten määrä, uutuus ja arvostelut. Loppuasiakkaan valinnassa on näiden järjestysperusteiden painotus.
Markkinapaikka voi nostaa ilmoituksia esiin etusivulle kampanjoissa. Etusivulle voidaan nostaa myös esimerkiksi suosituimpia ilmoituksia, ostetuimpia tuotteita ja uutuustuotteita.
Hakutulossivujen ilmoitusten järjestys perustuu samoihin perusteisiin. Lisäksi hakusanan osuvuus vaikuttaa järjestykseen.
Arvostelut
Tuotearvostelut ovat peräisin ostajilta, jotka ovat tosiasiallisesti ostaneet tuotteen. Markkinapaikka varmistaa arvosteluiden aitouden sillä, että vain rekisteröityneet asiakkaat voivat jättää tilaamistaan tuotteista arvostelun.
Erimielisyyksien ratkaisu
Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan. Noudatamme voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.
Ole yhteydessä tilaukseen liittyvissä ongelmissa asiakaspalveluumme tai suoraan myyjään. Pyrimme löytämään ratkaisun kaikkiin ongelmatilanteisiin. Mikäli havaitset virheen tilauksessa, ilmoitathan virheestä meille mahdollisimman pian.
Mikäli et ole tyytyväinen ehdottamaamme tai myyjän esittämään ratkaisuun, voit kuluttaja-asiakkaana kääntyä maksuttoman kuluttajaneuvonnan puoleen. Löydät kuluttajaneuvonnan yhteystiedot verkkosivultawww.kuluttajaneuvonta.fi.
Kuluttajana voit saattaa kaikki tällä markkinapaikalla tehtyjen kauppasopimusten erimielisyydet maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä, joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata.
Sinulla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). ODR-foorumi voi olla hyödyllinen, jos asut jossain toisessa EU-maassa kuin Suomessa. Löydät riidanratkaisufoorumin osoitteesta https://ec.europa.eu/odr. Voit käyttää seuraavaa foorumissa myyjän sähköpostiosoitetta.
Sinulla on kuluttajana oikeus saattaa asia kotipaikkasi käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Voit saattaa asian myös myyjän kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole kotipaikkaa Suomessa, asia käsitellään myyjän kotipaikan käräjäoikeudessa.
Yritysasiakkaiden osalta riidat ratkaistaan myyjän käräjäoikeudessa, jos riitaa ei saada ratkaistuksi neuvottelemalla.